Tuesday, February 3, 2009

LOMPAT MASUK LOMPAT KELUAR

Pagi-pagi Ahad lalu seorang sahabat menelefon dari Kuala Trengganu bertanya kabar keadaan politik mutakhir di Perak yang katanya macam kalut.

Saya kabokan semua OK di Perak. Cuma ada orang Parit lompat keluar disambut orang Changkat nak lompat masuk tapi orang Behrang kabonya Bebas dulu.

“Biasalah, dalam politik Malaysia yang dinamik” kata saya. “Lagi baik wakil rakyat yang lompat-lompat ,nampak cergas daripada yang tenggelam lepas pilihanraya tapi timbul semula dua tiga minggu sebelum pilihanraya atau yang tidor kenyang macam ular sawa”tambah saya lagi.

“Kita nie letih pun tak habis lagi nak menang di KT, dah menang, orang Perak pulak buat hal”rungut sahabat saya.

“Releks brother. Takde hal punya. Pakatan masih kukuh di Perak” saya cuba memberi ketenangan padanya.

“Oh gitu,”sambut sahabat saya.
Bagi saya mudah, sesiapa saja jadi pemimpin perlu jujur, amanah dan jalankan tanggungjawab ikut hukum Allah Taala. Jika gagal atau khianat tunggulah bala daripada Rabbuljalil.


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...