Friday, August 29, 2008

HARAPAN BAJET 2009

Kurang lebih satu setengah jam lagi DS Abdullah Ahmad Badawi, Perdana Menteri Malaysia selaku Menteri Kewangan 1 akan membentangkan bajet tahun2009.

Aku memang berharap beliau menggunakan mata hati dan keluhuran budi nya untuk menyediakan satu susunan belanjawan yang prihatin kepada kesangsaraan rakyat akibat kesan kenaikan mendadak gila harga minyak petrol dan diesel tempoh hari.

Ketahui lah wahai PM ku, rakyat di desa mau pun di kota sedang merana perit derita.

Jadi nya ambillah langkah-langkah yang bijaksana untuk menjana semula keutuhan ekonomi Negara dan kembalikan ceria pada rakyat jelata.

Aku juga berharap agar beliau dapat menyusun kemas penyelesaian masaalah pergantungan kepada buruh asing dan setinggan asing yang terlalu parah kini.

Tidak kurang penting dan utama adalah mengatur program untuk menjalin erat kaum-kaum di Malaysia sebagai satu bangsa Malaysia yang megah berdaulat melangkaui warna kulit, agama dan susur galur.

Tetapi hadiah yang paling besar yang mampu disumbangkan DS Abdullah Ahmad Badawi kepada rakyat Malaysia pada bajet kali ini tentunya pengumuman persaraan awal beliau menjelang 2009.

MERDEKA...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...