Monday, April 7, 2008

7.Jaminan Tapak Rumah Kekal

Sebuah Akhbar tempatan berbahasa Melayu hari ini melaporkan bahawa Pemuda UMNO Perak semalam, melalui Ketuanya ,Zainol Padzi Paharuddin, yang juga ADUN Sungai Manik yang baru,bunyi macam tak berapa setuju dengan cadangan Kerajaan Negeri Perak nak bagi hakmilik kekal kepada pemilik-pemilik lot perumahan di kampung-kampung baru dan kampung-kampung tersusun di seluruh negeri Perak .Sebelum tu ada sorang Menteri dari MCA Perak pun bangkitkan perkara yang sama.

Alahai, takpalah kerajaan nak tolong rakyat.Bagus lah kalau kerajaan nak bantu rakyat dapat hakmilik kekal.

Wahai Pemuda UMNO dan Menteri MCA, Kenapa nak buat sibuk? Soal pokok disini adalah niat dan hasrat murni kerajaan negeri nak bagi rakyat senang. Kenapa nak persoal cara mana nak laksana pemberian?

Kan elok kalau sama-sam kenalpasti mana lagi kawasan yang rakyat tinggal dah lama tapi belum selesai masaalah hakmilik.

Sebelum diumumkan tentunya sudah ada siasatan rapi oleh pejabat Pegawai Daerah dan sokongan jabatan. Menteri Besar dan Jemaah Exco Perak termasuk Setiausaha Kerajaan Negeri tentu faham peraturan negeri dan Kanun Tanah Negara. Ada Penasihat Undang-undang Negeri Perak lagi untuk bagi nasihat.

Untuk kesejahteraan rakyat, tolong sokong dan bantu tak kiralah program tu untuk orang Melayu ke, Cina ke atau kaum India. yang penting semua kaum adalah rakyat Malaysia dan program untuk memartabatkan rakyat.

Kenalah sokong, dah nama pun wakil rakyat dan bukannya Tuan Rakyat.

Ada faham kah???


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...