Thursday, July 24, 2008

HOSTEL UNiKL, IPOH YANG TAK SELESE

Due minggu sudah teman ade pegi ngantor soghang pelajor wanita tajaan Kelab Bakti Gunung Keledang mendaftar di UNIKL, Ipoh untuk kursus ijazah Perubatan. Alhamdulillah,pendaftaran berjalan lancar takde masaalah pon.Teghime kasih lah UNiKL.

Cume teman nak tegor sikit pasei urusan asrama. Bile nak pilih asrama ade lah masaalah sikit. Syarikat yang dibeghi mandat untuk sediakan kemudahan asrama nie agak kecoh dan tak beghape PROFESSIONAL. Kemudahan asrama agak jauh di Taman Cempake dan maklumat yang disediakan tak lengkap. Lepeih bayor duit deposit dan due bulan sewe, kunci ghumah dengan alamat ghumah pun deme bagi. Ape lagi teman pun bergegeih le ke Taman Cempake sambei jadi pilot keghete lain yang nak kesitu jugak.

Sampei je di Taman Cempake caghi lah ghumah teres due tingkat yang kate nye udah dikonvert jadi asrama. Jumpe lah ghumah teres yang dimaksudkan. Empat bijik ghumah teres due tingkat warne kunin sot di ujung jalan sisi. Due bijik untuk asrama pompuan, due bijik untuk asrama lelaki. Sebelah nyebelah.

Tapi yang tak sedap tu bile sampei je dengor bunyi tembakan berdesing tak ghenti-ghenti macam mercun ghaye cine. Meghungut-ghungut ibu bapak yang ngantor anak kat situ.

Anjin lior pon banyak. Ntah lah tekejut dek bunyi tembakan atau sasau, tak tau pulok teman. Nyalok kuat manjang. Ghunsen teman. Sebelah ghumah pulak ade utan.

Keadaan ghumah tu ok jugak le.Tige bilik tido due bilik ayor. Lapan oghang pelajor pompuan kongsi seghumah. Kighe selese le due tige oghang kongsi sebilik.

Tapi bisen dengan bunyi tembakan dan salok anjin dengan lokasinye tepi utan, pulok tu jauh daghi jalan besor, tempat tu memang tak sesuwei langsong jadi asrama. Teman kabo kat pelajar yang Kelab taja, takpe lah nanti pakcik caghi tempat yang lagi baik dan selamat.

Alhamdulillah caghi punye caghi dapat le di Tambun. Jauh le sikit tapi bile duduk dengan rakan sekuliah dan dengan keluarga angkat, senang rase hati teman. Nak jadi doktor nie nak kene tekun belajor jadi persekitaran dan tempat tinggei juge kene selese dan selamat.

Cume kepade UNiKL Ipoh, tolong-tolong lah pantou sikit tempat yang nak dijadikan asrama nie. Bior selese dan selamat. Jangan teghuih-teghuih percaye cakap agen perumahan yang tau nak cekik duit aje! Bile kate tak jadi nyewe, deposit dipotongnye. Hah, leboh tige ghatuih ghinggit duit teman.

Kalo boleh dicadang dan dighayu supaye UNiKL Ipoh caghi le ghumah yang dekat dengan kampus macam di Fair Park atau di flat Jalan Ashby ke, buat asrama tentu baguih.

PS.Dah ade laporan malam pertame, pelajor UNiKL di asrama Taman Cempake, Ipoh dikejor anjin lior dan diganggu kutu bengahak. Ramei yang nak cabot pindah tempat lain.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...