Wednesday, July 2, 2008

KELAB KELEDANG BANTU PELAJAR CEMERLANG



Syukur Alhamdulillah hari ini Kelab Bakti Gunung Keledang dapat buat sedikit lagi amal jariah. Pihak Kelab telah berkesempatan memberi sumbangan tunai sebanyak seribu ringgit seorang untuk yuran kemasukan ke IPTA / IPTS tempatan kepada empat orang pelajar cemerlang dari keluarga berpendapatan rendah. Pelajar-pelajar yang mendapat sumbangan ialah;

Nur Aqeela bt Nor Azwan

Kursus Diploma Kejuruteraan Mekanikal/ Politeknik Seberang Perak

Nor Emilia Azreen bt Nor Azwan

Kursus Sarjana Muda Kejuruteraan Kimia/ UNiKL Melaka

Nor Naziah bt Rizal

Kursus Diploma Analisa Pelaburan/ Kolej Politek Mara, Bangi

Asmah bt Esa

Kursus Sarjana Muda Perubatan / UNiKL, Ipoh

Yang unik lagi, segala urusan mendapatkan tempat bagi kursus sarjana muda perubatan di UNiKL, Ipoh untuk Adik Asmah binti Esa, pelajar lulusan Kolej Matrikulasi Perak dengan CGPA 4.0 flat adalah dibuat atas daya usaha mantan Presiden kelab, Sdr Dr Mohamad dan Setiausaha Kerja Kelab, Sdr Harris. Pihak Kelab juga sedang berusaha untuk mendapatkan biasiswa MARA untuk pelajar tersebut.

Segala kos termasuk sara hidup pelajar tersebut juga akan dibantu oleh Kelab sementara permohonan biasiswa diproses oleh pihak MARA.

Terima kasih kepada Presiden Kelab, Sdr Dato' Azumu, Sdr Dr Zakaria, Sdr Dr Mohamad dan Sdr Harris serta semua pihak yang telah sudi membantu.

Terima kasih juga kepada Datin Nor Aida dan Ustazah Syamsidar, pensyarah dari Kolej Matrikulasi Perak yang telah mengenengahkan kes Adik Asmah kepada Kelab Bakti Gunung Keledang untuk diberi perhatian.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...