Saturday, October 18, 2008

MINYAK .....OH, MINYAK

Harga minyak petrol dan diesel mungkin akan turun lagi akhir bulan ini. Itu kata Menteri Perdagangan Dalam Negeri dan Ehwal Pengguna. Harap-harap betul dan tepatlah perkiraan formulanya mengikut harga minyak mentah yang dah turun ke paras dibawah USD70 setong. Penurunan yang amat ketara, hampir separuh daripada harga di waktu Abdullah Ahmad Badawi umumkan kenaikan drastik tempoh hari.

Aku harap kali ni kerajaan akan turunkan harga petrol dan diesel pada kadar asal sebelum kenaikan. Pengumuman penurunan harga kali ini juga patut dibuat bersekali dengan kaedah penurunan harga barangan terkawal seperti beras, roti, susu, telur, gula, tepung, minyak masak, tariff letrik dan barangan keperluan lain agar rakyat berpendapatan rendah dan sederhana dapat kembali hidup selesa.

Harapan aku, Abdullah Ahmad Badawi dapat memfokuskan tempoh 2 hingga 5 bulan terakhir sebagai Perdana Menteri Malaysia dengan menyusun program-program yang tepat dan jitu untuk menurunkan kos sara hidup supaya rakyat dapat hidup selesa dan selamat semula.

Semoga penurunan harga minyak petrol dan diesel kali ini dan program-program penurunan kos sara hidup yang Abdullah Ahmad Badawi akan umumkan mampu menebus dosa lembab dan belehnya dia memimpin Malaysia sepanjang tempoh 5 tahun lalu.

Lima tahun yang hambar tanpa sesuatu yang boleh dibanggakan rakyat kecuali koridor-koridor yang belum tentu akan terus dilaksanakan oleh penggantinya yang tentu punyai agenda mengikut acuan tersendiri untuk manfaat rakyat jelata.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...