Saturday, October 18, 2008

POSTER DAN KAIN RENTANG


Pagi ini aku terbaca dalam akhbar ‘The Star’, ramai kaunselor Majlis Perbandaran Seberang Perai , Pulau Pinang merungut bahawa terlalu banyak kain-kain rentang dan poster dipasang di segenap pelusuk kawasan Majlis tersebut tanpa permit. Walau pun aduan telah dibuat namun tiada tindakan dilaksanakan oleh pihak pentadbiran Majlis tersebut.

Dalam perjalanan ke restoran mamak pagi ini untuk sarapan, aku sempat meninjau beberapa persimpangan di kawasan Majlis Bandaraya Ipoh. Memang banyak poster dan kain rentang dipasang di sana sini. Terutama sekali poster ucapan selamat hari raya dan jemputan jamuan hari raya.

Tidak dapat dipastikan sama ada poster dan kain rentang tersebut ada permit ke tidak. Maklumlah tidak berapa kelihatan nombor kelulusan permit tercetak pada poster-poster dan kain-kain rentang tersebut.

Mungkin sebab bulan raya, Dato Bandar dan MBI bagi kelonggaran kut. Tak ada permit pun boleh pasang. Tapi lepas ni eloklah dipantau dan disemak.

Bukan apa, pemasangan yang serabut menghodohkan persekitaran dan kalau tak ada permit pulak, kuranglah hasil mahsul MBI.

Gamaknya kenalah juga hantar surat highlightkan situasi ini kepada Dato Bandar MBI yang prihatin ni.


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...