Monday, December 22, 2008

78. Saya sakit... doktor pun juga sakit

Sudah seminggu tekak ni terasa amat perit. Batuk pun menjadi-jadi. Macam-macam ubat dah telan, macam-macam lozenges dah cuba dan macam-macam ubat batuk dah minum. Macam-macam petua dah ikut tapi tekak tetap perit, batuk tetap tak mau hilang.

Nampaknya kena pegi jumpa doktor sekali lagi pagi ni.

Pagi tadi, jengahlah doktor kat Taman Jati. Doktor pun nampak tak berapa segar. Bila disap baru tahu dia sakit belakang hinggap sampai kaki. Nampak Patutlah duduk pun senget kat kerusi. "Kot kena tukar tak?" usul saya.

Cuit saya, kesian tengok dia merana duduk atas kerusi yang agak lusuh.

Sengeh je doktor dapat nasihat free...

Kata saya lagi, " Doktor kena cari kerusi yang ikut contour badan. Takde lagi sakit belakang, sakit pinggang, sakit ponggong ke dan sakit kaki." Doktor ngangguk aje. Ntah ke paham ntah ke menyampah...lantak le.

Dapat ubat anti-biotics, ubat kumur, ubat tekak dan... lozenges lagi.

Leboh tiga puluh hinggit!

Kata doktor dalam tempoh tiga hari boleh baik kalau taat makan ubat. "Kalau tak baik datang semula" katanya.

"Harap-harap doktor pun cepat sempat." kata saya as a parting shot...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...