Wednesday, June 3, 2009

BERIKAN PANCING UNTUK SATU KEHIDUPAN

Jam 2.30 petang hari ketiga program Hari Keluarga Kelab Keledang, kami menaiki feri berangkat pulang meninggalkan Pulau Pangkor dengan seribu kenangan.

Terima kasih En Nasa, GM Teluk Dalam Resort (TDR) dan kumpulan pekerja TDR yang bertungkus lumus menyediakan segala kemudahan dan kelengkapan agar kunjungan kami penuh selesa dan aman.

Terima kasih Tok Sidang Awang, Tok Imam dan orang Kampung Teluk Dalam. Insyaallah budi baik tuan- tuan dan puan-puan jadi ingatan. 

Sampai di Terminal Lumut jam 3.00 petang. Masih ada satu lagi acara menunggu kami di Kampung Aji, Bota Kiri.

Jam 4.00 petang, Biro Ekonomi Kelab telah mengaturkan satu acara penyerahan bantuan niaga kepada dua orang peniaga kecil di situ di bawah program Gerai Bakti Keledang. Bantuan merupakan sumbangan wang tunai untuk menaik taraf gerai makanan dan bantuan modal perniagaan makanan.

Memang ramai orang kampung yang telah sedia menunggu kedatangan rombongan keluarga Keledang di gerai tersebut. 

Hidangan lepat pisang, tepek pisang dan lemang jagung yang disediakan memang enak. Kuih-kuih tradisional ini adalah juadah istimewa jualan buat hidangan di waktu petang. 

Sesungguhnya sedikit bantuan yang dihulurkan pasti mampu memperkembangkan perniagaan yang sedia ada agar taraf kehidupan keluarga penerima bertambah makmur dan bahagia.

Tentunya tidak salah NGO seperti Kelab Keledang menghulur sedikit bantuan modal buat tambahan kot-kot wakil kerajaan terlepas pandang atau rabun penglihatan.

Maka itu, kami daripada Kelab Keledang sedia mengisi ruang.

Dua peniaga yang terpilih ialah Puan Salasiah binti Heruddin dan Puan Pauziah binti Mohamad Ali.

Didoakan semoga perniagaan  mereka bertambah makmur dan maju.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...